Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
3ETI 213Linguistics II 3+0+036

Dersin Detayları
Dersin Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı İngilizce Mütercim Tercümanlık
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Dersin temel amacı öğrencilere dilin çok boyutluluğunu, dil ediniminin ve kullanımının temel kavramlarını öğretmek, bu yolla dil öğretiminin salt dilbilgisi öğretimiyle sınırlandırılamayacağı konusunda bilinç geliştirmelerine katkı sağlamaktır.
Dersin İçeriği Dilbilim, dilbilimin üç temel alanına ilişkin temel bir anlayışın kapsamlı ve kapsamlı bir çalışmasını içerir: fonetik ve fonoloji, sözdizimi ve anlambilim ve pragmatik. Daha açık bir ifadeyle, dilleri birbirine bağlayan ortak unsuru tanımlayan ve alaka düzeyini arkeoloji, antropoloji, psikoloji, felsefe, sosyoloji, İngilizce, bilgisayar bilimi ve hemen hemen her konudan alan dilin incelenmesidir.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr.Öğretim Üyesi YAKUT AKBAY
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Yule, George. (2010). The Study of Language .CUP. Fromkin, V. & Rodman, R. An Introduction to Language , NewYork,Harcourt Brace.
Yule, George. (2010). The Study of Language .CUP.

Fromkin, V. & Rodman, R. An Introduction to Language , NewYork,Harcourt Brace.


Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 2 % 30
Kısa Sınav 6 % 10
Ödev 1 % 10
Devam 14 % 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam :
24
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 2 10 20
Ödevler 1 10 10
Sunum/Seminer Hazırlama 6 10 60
Ara Sınavlar 2 14 28
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 6 180

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Dile ilişkin daha kapsamlı bir görüş kazanmak
2 Dil-toplum-kültür bağıntısı konusunda bilinçlenir


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 İlk dil edinimi
2 İlk dil edinimi
3 İlk dil edinimi
4 İlk dil edinimi
5 Hareketler ve işaret dilleri
6 Hareketler ve işaret dilleri
7 Ara sınav
8 Hareketler ve işaret dilleri
9 Dil tarihi ve değişim
10 Dil tarihi ve değişim
11 Dil tarihi ve değişim
12 Dil ve kültür
13 Dil ve kültür
14 Dil ve kültür
15 Dil ve kültür
16 Final Sınavı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Tüm 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Ö1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Ö2 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.ankarabilim.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=77891&lang=tr&curProgID=5811