Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Dökümanlar |
1 |
Hobiler hakkında konuşmak. Toplum hayatı.
à ve de'den sonra şahıs zamirleri. Dolaylı zamirler en ve y.
|
|
|
2 |
Farklı turizm türleri. Gezi düzenlemek, rezervasyon yaptırmak.
ulaçlar.
|
|
|
3 |
Geleceğe yönelik istekler ve beklentiler hakkında konuşmak.
Dileklerin ifadesi [souhaiter que; espérer que; j'aimerais/je voudrais (que)]
|
|
|
4 |
İnsani eylemler, gönüllülük. İlgi alanları, taahhütler hakkında konuşmak. Bir amacı, bir hedefi ifade etmek. Varsayımsal veya gerçek dışı bir durum hayal etmek.
Bir hedefi ifade etme: afin de / pour + mastar, afin que / pour que + dilek kipi
Bir projeyi, gerçek olmayan bir durumu ifade etmek için mevcut koşul
|
|
|
5 |
Seyahat hikayeleri. Bir kitap sunmak / Özetlemek. Fikir vermek, seçimleri haklı çıkarmak. Anlaşma, anlaşmazlık ifade etmek.
Sebep ve sonucu ifade etmek için bağlayıcılar: araba, comme, en effet, c'est pourquoi / c'est pour cette raison que/ c'est pour ça que, donc, alors
Grâce à / à de
|
|
|
6 |
Hayattaki değişiklikler, kariyer yolu. Bir yaşam değişikliği uyandırmak. Bir biyografiyi anlamak.
Zaman işaretleri : tr + süre
Zamansal ilişkilerin ifadesi: avant de + mastar, après + geçmiş mastar
göreli zamir où
|
|
|
7 |
Ara Sınav
|
|
|
8 |
Eril ve kadınsı meslekler. Başarılar ve başarılar. Bir konuşmayı rapor etmek. Olağanüstü bir olayı, bir başarıyı bildirmek.
Geçmişte bildirilen konuşma.
|
|
|
9 |
Farklı bir geçmiş hayal etmek. Bir olayı geçmiş zamanda bir hikayeye yerleştirmek. Pişmanlık ifade etmek.
Geçmişin gerçek dışı: si + artı-que-parfe, koşullu
Bir hikayede yakın geçmiş ve yakın gelecek
Pişmanlığın ifadesi: pişman de + geçmiş mastar, j'aurais aimé / voulu + mastar
|
|
|
10 |
Çevre sorunları. Bir manifestoyu anlamak. Harekete geçmek için kışkırtmak. Pozisyon almak, görüş bildirmek.
Bir gerekliliği, bir görüşü, bir şüpheyi ifade etmek... (dilek kipi)
|
|
|
11 |
Reading. Understanding history. Talking about one’s reading. Requesting to lend an object.
The expression of temporal relations: à partir de, dès, dès que, depuis, depuis que, jusqu'à ce que
Double pronouns.
|
|
|
12 |
Sağlık eğitimi ve önleme. Önleme için anlama / argüman verme: uyarılar ve teşvik. Öfke ve sitem ifade etmek.
|
|
|
13 |
Sonucu ifade eden yapılar.
Kusurlu veya sitem için koşullu (imparfait ou conditionnel)
|
|
|
14 |
Fransızların kurucu kitaplarını keşfetmek.
Fransız halkı ve okuma. Fransızların okuma alışkanlıkları.
|
|
|
15 |
Tekrar
|
|
|
16 |
Final Sınavı
|
|
|