Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
5FR 301French V3+0+033

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı İngilizce Mütercim Tercümanlık
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu ders ünitesini başarıyla tamamlayan öğrenciler/öğrenciler:
Öğrenciler, ilerideki derslerine temel oluşturacakları dil becerilerinin hedeflenen düzeylerini kullanarak kendilerini anlayabilir ve ifade edebilirler.
Dersin İçeriği Bu ders, bölüm öğrencilerine temel dil becerileri kazandırmak için tasarlanmıştır. Dört beceriden yararlanarak öğrencilerin çalışma dilini anlama ve temel durumlarda kendilerini ifade etme becerilerini geliştirmeyi amaçlar.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör. EBRU GÜLER
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Entre Jeunes, Class IX (CBSE) Textbook Lessons 1-12.
Handouts supplied by the lecturer

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 35
Ödev 10 % 10
Devam 14 % 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 45
Toplam :
26
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Ödevler 5 2 10
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 3 90

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Artikeller, iyelik sıfatları, işaret sıfatları, edatlar, fiiller (présent, futur proche, futur simple, pronominal fiiller, passé composé, impératif, imparfait, passé récent, conditionnel présent), soru oluşturma (soru sıfatları ve zamirleri dahil), olumsuzları öğrenmek , şahıs zamirleri, basit akraba zamirleri


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Hobiler hakkında konuşmak. Toplum hayatı. à ve de'den sonra şahıs zamirleri. Dolaylı zamirler en ve y.
2 Farklı turizm türleri. Gezi düzenlemek, rezervasyon yaptırmak. ulaçlar.
3 Geleceğe yönelik istekler ve beklentiler hakkında konuşmak. Dileklerin ifadesi [souhaiter que; espérer que; j'aimerais/je voudrais (que)]
4 İnsani eylemler, gönüllülük. İlgi alanları, taahhütler hakkında konuşmak. Bir amacı, bir hedefi ifade etmek. Varsayımsal veya gerçek dışı bir durum hayal etmek. Bir hedefi ifade etme: afin de / pour + mastar, afin que / pour que + dilek kipi Bir projeyi, gerçek olmayan bir durumu ifade etmek için mevcut koşul
5 Seyahat hikayeleri. Bir kitap sunmak / Özetlemek. Fikir vermek, seçimleri haklı çıkarmak. Anlaşma, anlaşmazlık ifade etmek. Sebep ve sonucu ifade etmek için bağlayıcılar: araba, comme, en effet, c'est pourquoi / c'est pour cette raison que/ c'est pour ça que, donc, alors Grâce à / à de
6 Hayattaki değişiklikler, kariyer yolu. Bir yaşam değişikliği uyandırmak. Bir biyografiyi anlamak. Zaman işaretleri : tr + süre Zamansal ilişkilerin ifadesi: avant de + mastar, après + geçmiş mastar göreli zamir où
7 Ara Sınav
8 Eril ve kadınsı meslekler. Başarılar ve başarılar. Bir konuşmayı rapor etmek. Olağanüstü bir olayı, bir başarıyı bildirmek. Geçmişte bildirilen konuşma.
9 Farklı bir geçmiş hayal etmek. Bir olayı geçmiş zamanda bir hikayeye yerleştirmek. Pişmanlık ifade etmek. Geçmişin gerçek dışı: si + artı-que-parfe, koşullu Bir hikayede yakın geçmiş ve yakın gelecek Pişmanlığın ifadesi: pişman de + geçmiş mastar, j'aurais aimé / voulu + mastar
10 Çevre sorunları. Bir manifestoyu anlamak. Harekete geçmek için kışkırtmak. Pozisyon almak, görüş bildirmek. Bir gerekliliği, bir görüşü, bir şüpheyi ifade etmek... (dilek kipi)
11 Reading. Understanding history. Talking about one’s reading. Requesting to lend an object. The expression of temporal relations: à partir de, dès, dès que, depuis, depuis que, jusqu'à ce que Double pronouns.
12 Sağlık eğitimi ve önleme. Önleme için anlama / argüman verme: uyarılar ve teşvik. Öfke ve sitem ifade etmek.
13 Sonucu ifade eden yapılar. Kusurlu veya sitem için koşullu (imparfait ou conditionnel)
14 Fransızların kurucu kitaplarını keşfetmek. Fransız halkı ve okuma. Fransızların okuma alışkanlıkları.
15 Tekrar
16 Final Sınavı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Tüm 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Ö1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.ankarabilim.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=77888&lang=tr&curProgID=5811