Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
4FR 202French IV3+0+033

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı İngilizce Mütercim Tercümanlık
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu ders ünitesini başarıyla tamamlayan öğrenciler/öğrenciler:
Öğrenciler, ilerideki derslerine temel oluşturacakları dil becerilerinin hedeflenen düzeylerini kullanarak kendilerini anlayabilir ve ifade edebilirler.
Dersin İçeriği Bu ders, bölüm öğrencilerine temel dil becerileri kazandırmak için tasarlanmıştır. Dört beceriden yararlanarak öğrencilerin çalışma dilini anlama ve temel durumlarda kendilerini ifade etme becerilerini geliştirmeyi amaçlar.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör. EBRU GÜLER
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Entre Jeunes, Class IX (CBSE) Textbook Lessons 1-12.
- Berthet, Annie; Daill, Emmanuelle; Hugot, Catherin; Kizirian, Véronique M.; Waendendries, Monique. (2012). Alter Ego+ A2 Methode De Français. Paris: Hachette Livre.
- Grégoire, Maia. (2012). Grammaire Progressive du Français avec 400 exercices Niveau débutant. CLE International.
- Siréjols, Evelyne. (2002). Vocabulaire en Dialogues Niveau débutant. CLE International.
- Miquel, Claire. (2005) Grammaire en Dialogues Niveau débutant. CLE International.
- Handouts supplied by the lecturer

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 35
Ödev 10 % 10
Devam 14 % 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 45
Toplam :
26
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Ödevler 5 2 10
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 3 90

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Artikeller, iyelik sıfatları, işaret sıfatları, edatlar, fiiller (présent, futur proche, futur simple, pronominal fiiller, passé composé, impératif, imparfait, passé récent, conditionnel présent), soru oluşturma (soru sıfatları ve zamirleri dahil), olumsuzları öğrenmek , şahıs zamirleri, basit akraba zamirleri


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Arkadaşlıklar, bir arkadaştan bahsetmek, birinin karakterini tanımlamak Bağıl zamirler(qui, que, à qui) Basit geçmiş zaman
2 Mahalle, bir komşuyla/hakkında konuşmak. Basit şimdiki zamanda bildirilen konuşma Karşılaştırmak
3 Romantik karşılaşmalar, bir karşılaşmadan bahsetmek Düzensiz geçmiş ortaçlar, zaman işaretleri(il y a, kolye, dans)
4 Erasmus programı, üniversiteden bahsetmek, üniversite deneyimleri. Gergin "artı-que-parfe" Zarflar : düzenli ve düzensiz zarfların oluşumu (-amment / -emment)
5 İş aramak: bir ilanı anlamak, pozisyonun niteliklerini belirtmek; Bir işe başvurmak için: CV ve motivasyon e-postası yazmak; kendini profesyonel bir bağlamda sunmak ve geçmişini açıklamak
6 İş görüşmeleri, Tavsiye verme, uyarı. Tavsiye ifade eden yapılar: emir kipi, devoir + mastar, si + şimdiki / gelecek, si + şimdiki / emir kipi, il faut que + dilek kipi Gerekliliği ifade eden dilek kipi: düzenli ve düzensiz fiillerin oluşumu
7 Ara Sınav
8 Fransızca hakkında stereotipler. Bir ülke ve sakinleri hakkında konuşmak Yüzde, istatistiksel verileri anlama ve ifade etme Göreceli zamirler (où, don) İşaret zamirleri (celui, celle, ceux, celles)
9 Fransa'da/yurt dışında yaşamak, farklı kültürlerden, yaşam tarzlarından bahsetmek. Görgü kurallarını ve iyi davranış kurallarını anlamak Belirsiz zamirler ve zarflar (quelqu'un, rien, personne, nulle part vb.)
10 Living in Paris. Talking about advantages and disadvantages between living in a town or in a village. Superlative.
11 Yeni bilgi biçimleri, katılımcı medya. Bir olayı raporlamak, önerilerde bulunmak. Soru zamirleri. İyelik zamirleri.
12 “Geleneksel” medya: basın (çevrimiçi), radyo, televizyon. Nominalizasyon. İsimlerin cinsiyeti.
13 Basında ve radyoda çeşitli haberler. Medyada yer alan olayları anlamak, haber yapmak, bir olaya tanık olmak. Batıl inanç, şans oyunları ile ilgili terimler. Pasif form.
14 Cannes'ın Festivali. Film incelemeleri. Bir yönetmenin, bir filmin tanıtımı; takdir ifade ediyor. Zarfların ve sıfatların bir kelime öbeği veya bir grup kelime içindeki yeri.
15 Tekrar
16 Final Sınavı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Tüm 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Ö1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.ankarabilim.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=77887&lang=tr&curProgID=5811