Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
2FR 102French II3+0+033

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı İngilizce Mütercim Tercümanlık
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu ders, bölüm öğrencilerine temel dil becerileri kazandırmak için tasarlanmıştır. Dört beceriden yararlanarak öğrencilerin çalışma dilini anlama ve temel durumlarda kendilerini ifade etme becerilerini geliştirmeyi amaçlar.
Dersin İçeriği Fransızca dilinde okuma, yazma, dinleme ve konuşma becerilerini üzerine konu anlatımı ve alıştırmalarla zenginleştirilmiş ders içeriği bulunmaktadır.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör. EBRU GÜLER
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Entre Jeunes, Class IX (CBSE) Textbook Lessons 1-12.
- Berthet, Annie; Daill, Emmanuelle; Hugot, Catherin; Kizirian, Véronique M.; Waendendries, Monique. (2012). Alter Ego+ A1 Methode De Français. Paris: Hachette Livre.
- Grégoire, Maia. (2012). Grammaire Progressive du Français avec 400 exercices Niveau débutant. CLE International.
- Siréjols, Evelyne. (2002). Vocabulaire en Dialogues Niveau débutant. CLE International.
- Miquel, Claire. (2005) Grammaire en Dialogues Niveau débutant. CLE International.
- Handouts supplied by the lecturer

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 35
Ödev 10 % 10
Devam 14 % 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 45
Toplam :
26
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Ödevler 5 2 10
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 3 90

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Artikeller, iyelik sıfatları, işaret sıfatları, edatlar, fiiller (présent, futur proche, futur simple, pronominal fiiller, passé composé, impératif, imparfait, passé récent, conditionnel présent), soru oluşturma (soru sıfatları ve zamirleri dahil), olumsuzları öğrenmek , şahıs zamirleri, basit akraba zamirleri


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Niteliksel sıfatların eril ve dişil biçimi. Tonik zamirler. Bir kişiyi karakterize etmek.
2 Niteliksel sıfatların çoğul hali. Aile hakkında konuşmak. İyelik sıfatları. Birini bir etkinliğe davet etmek. "Korkunç" fiilinin çekimi. Vücut kısımları.
3 Boş zaman hakkında konuşmak. Önceki derslerin gözden geçirilmesi. Dans dersi ve randevu ile ilgili dinleme alıştırması. Tatil hakkında yazma alıştırması.
4 Zamanı ve programı gösterir. Bir yükümlülüğü ifade etmek (“devoir” ve “il faut” fiilleri). Alışkanlıklardan bahsetmek, gün boyunca bazı aktiviteleri anlatmak. Pronominal fiiller.
5 Bir tarih belirlemek. "üzerinde" zamiri. “pouvoir” ve “vouloir” fiillerinin çekimi. Birini bir etkinliğe davet etmek. Fiillerin zorunlu biçimi. Yakın gelecek zaman (Le futur proche).
6 Günlük aktiviteler hakkında konuşmak. Düzenlilik ve sıklık ifade etme. Belirli bir zaman belirtin. Geçmiş zaman (Le passé composé) Geçmiş etkinlikler hakkında konuşmak.
7 Ara Sınav
8 Reading comprehension exercise about fixing an appointment. Speaking exercise about going to a play and demanding information about it.
9 Fransa'da ulusal ve dini bayramlar ve bazı ritüeller. Soru sormak. Sorgulayıcı cümleler. –er ve –ir ile biten fiillerin şimdiki zamanı.
10 Telefon görüşmeleri, telefonda iletişim. Yakın geçmiş zaman (Le passé récent). Pronominal fiillerin emir kipi.
11 Özel hayattan, geçmiş olaylardan bahsetmek. Bir kişiyi fiziksel olarak tanımlayın. Biri hakkında bilgi vermek.
12 Bazı Fransız şarkıcılar hakkında okuma alıştırmaları. Önceki konuların gözden geçirilmesi. Birisi hakkında bilgi verme ile ilgili dinleme ve yazma alıştırması.
13 Duyular, algılar ve duygular hakkında konuşmak. Bir yeri tarif etmek. İklim hakkında konuşmak.
14 Mevsimlerden bahsetmek. Renkler. Bir yerin belirlenmesi ve karakterize edilmesi. Kardinal noktaları. "y" zamiri. Spor aktiviteleri.
15 Tekrar
16 Final Sınavı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Tüm 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Ö1 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.ankarabilim.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=77885&lang=tr&curProgID=5811