Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
3RUS 201Russian III3+0+033

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı İngilizce Mütercim Tercümanlık
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Bu ders ünitesini başarıyla tamamlayan öğrenciler/öğrenciler profesyonel istihdam, çalışma, boş zaman etkinlikleri, hobiler, doktora gitme, seyahat etme, mağazaya gitme, restorana gitme, arkadaş ziyareti konularında temel metinleri konuşabilecek ve anlayabileceklerdir. ve akrabalar.
Dersin İçeriği Bu ders çerçevesinde öğrenciler, dil becerilerini ve yeteneklerini geliştirmenin yanı sıra, Rus dilinin gramer bilgilerini derinleştirmekte, ders konuları çerçevesinde kelime dağarcıklarını genişletmektedir. Dil programı, CEFR tarafından temel seviye (A2'nin başlangıcı) için belirlenen kriterlere göre hazırlanmıştır.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör. Olesya ÖNER
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Road to Russia 2
Kurs, V. Antonova, M. Nahabina, M. Safronova, A. Tolstıh'ın “Road to Russia 2” kitabına dayanmaktadır. Eğitmen tarafından hazırlanan çalışma kağıtları da kullanılmaktadır.

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 35
Ödev 5 % 10
Devam 14 % 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 45
Toplam :
21
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Ödevler 5 2 10
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 3 90

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Dil bilgisinin hedeflenen seviyelerinde kendilerini anlayabilme ve ifade edebilme


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Giriş bölümü. Geçen dönemin gözden geçirilmesi (alıştırmalar, diyaloglar, küçük konuşma, oyunlar).
2 Tekil olarak isimlerin, zamirlerin ve sıfatların çekim sistemi. Metinlerle çalışma.
3 Tekil olarak zamir ve sıfatlarla edat durumunun ana anlamları. Diyaloglar. Metinlerle çalışma.
4 Edat durumunda "senin, senin, senin" zamirleri. İnternetteki hesaplarım: web sitesi, blog, sosyal ağlar.
5 Edat durumunda "senin, senin, senin" zamirleri. İnternetteki hesaplarım: web sitesi, blog, sosyal ağlar.
6 Tekil olarak isimlerin, zamirlerin ve sıfatların suçlayıcı halinin ana anlamları. Neyi ve kimi sevdiğimi ve sevmediğimi. Kime benziyorsun?
7 Hareket fiilleri: tek yönlü ve çok yönlü. suçlayıcı durumda "sizin" zamiri. Bu gece nereye gidiyoruz? Her cumartesi nereye giderim?
8 Ders materyalinin genel olarak gözden geçirilmesi. Vize.
9 Doğrudan ve dolaylı konuşma. Yarın geleceğini söyledi. Spor salonuna gidip gitmediğimizi sordu.
10 Akusativ durumda "hangisi" kelimesiyle birleşik cümleler. Metinlerle çalışın. Bir ünlü hakkında bir hikaye.
11 İsim, zamir ve sıfatların tekil hallerinin temel anlamları. Kimin neye sahip, kimin neye sahip olmadığı. Miktar ifadeleri: tamlayan ve sayılar. Metinlerle çalışın.
12 Pronoun "your" in the genitive case. Dialogues and monologues about family, conversations between people. Work with texts.
13 Genel durumda "hangisi" kelimesiyle birleşik cümle. Metinlerle çalışma.
14 "to" bağlacı ile karmaşık bir cümle. Arzu, amaç, eylem ihtiyacı ifadeleri. Tatiller için hediyeler hakkında diyaloglar. Aforizmalar: Çok şey bilmek için çok çalışmak gerekir. Metinlerle çalışma.
15 Derse genel bakış
16 Final sınavı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Tüm 5 4 4 4 2 2 2 1 1 1 1 2
Ö1 5 4 4 4 2 2 2 1 1 1 1 2

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.ankarabilim.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=77875&lang=tr&curProgID=5811