Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
1RUS 101Russian I3+0+033

Dersin Detayları
Dersin Dili Türkçe
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı İngilizce Mütercim Tercümanlık
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Dersin amacı, öğrencilere Avrupa Ortak Dil Referans Çerçevesi'ne göre temel dil becerileri (A1 seviyesi) kazandırmaktır.
Dersin İçeriği Kurs içeriği Öğrenciler Rus alfabesini, telaffuz kurallarını, dilbilgisinin temellerini öğrenecek, günlük aktiviteleri hakkında konuşabilecek ve iletişim kurabilecek, kendilerini ve başkalarını tanıtabilecek, temel düzeyde bir sohbet başlatacak ve destekleyecektir.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Öğr.Gör. Olesya ÖNER
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar The Road to Russia I
Kurs, V. Antonova, M. Nahabina, M. Safronova, A. Tolstıh'ın “Rusya'ya Giden Yol 1” kitabına dayanmaktadır. ““ Rusya'ya Giden Yol ”ders kitabının dilbilgisi yorumu ek olarak kullanılır. Eğitmen tarafından hazırlanan çalışma kağıtları da kullanılmaktadır.

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 35
Ödev 5 % 10
Devam 14 % 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 45
Toplam :
21
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Ödevler 5 2 10
Ara Sınavlar 1 10 10
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 3 90

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Rus dilinin yapısı hakkında genel bilgi sahibi olmak
2 Temel konularda kısa Rusça cümlelerle okuyup yazabilme ve iletişim kurabilme


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Dersin tanıtımı. Kiril Alfabesi, okuma ve telaffuz kuralları. Yazma kuralları. Giriş, şahıs zamirleri.
2 Fonetik: ünsüzler. Vurgulu ve vurgusuz konumlarda “o” ve “a” seslerinin telaffuzu. Entonasyon yapıları. Dilbilgisi: İsimlerin canlı ve cansız kavramı. diyalog: tanışma.
3 Fonetik: ünsüzler. Çok heceli kelimelerin telaffuzu. Entonasyon yapıları. Dilbilgisi: isimlerin türü, soru cümlesinin yapısı. Diyalog: telefon görüşmesi.
4 Sesli ve sessiz ünsüzler. Vurgusuz bir durumda sesli harflerin telaffuzu. Kişi zamirleri. İyelik tekil zamirleri. Karmaşık cümle kavramı. Okuma becerilerinin gelişimi. Küçük konuşma.
5 Fonetik kurallar. Soru cümlesinin yapısı. İsimlerin cinsi. İstek ve dilekleri ifade etmede Zorunlu kullanımın kullanılması. “Nerede…” ile başlayan sorular. Okuma becerilerinin gelişimi. Ailem.
6 Fonetik: sert ve yumuşak ünsüzlerle kombinasyonlar. Çok heceli kelimelerin telaffuzu. Dilbilgisi: çoğul isimler ve iyelik zamirleri. Mesleğini ve aile bireylerinin mesleklerini anlatmak
7 Fonetik: "ö" harfinin telaffuzu. Dilbilgisi: "Kimin…?" soruları ve "Kim o / onlar?". Fiilin ilk çekimi olan "bilmek" fiili
8 Ders materyalinin gözden geçirilmesi. Tekil çoğul; isimlerin cinsiyeti. Diyaloglar. kelime ve cümle yapısını pekiştirmek için alıştırmalar. Vize.
9 Fonetik kurallar. Dilbilgisi: sayılar, iyelik zamirleri olan sorular. İşaret zamirleri. "Seviyorum ..." ve "Ne kadara mal olur ..." ifadeleri. Fiillerin ilk çekimi.
10 Fonetik kurallar. Dilbilgisi: sıfatlar, sıfatların isimlerle hizalanması. Karmaşık bir cümle kavramı, "???" bağlacı. Hava durumu, yerler, kitaplar vb. hakkında küçük bir konuşma.
11 Fonetik: sayılar, edatları okuma. Dilbilgisi: fiil zamanı, şimdiki zaman. Zarfların kullanımı. Mağazada, parkta, sokakta diyaloglar.
12 Fonetik. Dilbilgisi: konuya bir soru. İsim vakaları. İsimlerin aday durumu. Edat durumu, "In" ve "ON" edatlarıyla bir yerin belirlenmesi. "Yaşadığım yer" konulu diyalog ve monolog
13 Fonetik: tonlama yapıları. Dilbilgisi: fiillerin ikinci çekimi. Suçlayıcı dava. Olumsuz zamirler «hiç kimse», «hiçbir şey». Metin okuma, telefonda diyalog.
14 Fonetik: kelimelerin ritmi, cümleler. Dilbilgisi: suçlayıcı durum (devamı). "Sevmek" fiili. "Bu nedenle" bağlacı ile karmaşık bir cümle. Konuşma görgü kurallarının unsurları, bir istek, bir özür.
15 Derse Genel Bakış
16 Final Sınavı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Tüm 5 4 4 4 3 3 3 1 1 1 1 2
Ö1 5 4 4 4 3 3 3 1 1 1 1 2
Ö2 5 4 4 4 3 3 3 1 1 1 1 2

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.ankarabilim.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=77873&lang=tr&curProgID=5811