Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
1ETI 111Reading and Writing Skills3+0+036

Dersin Detayları
Dersin Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı İngilizce Mütercim Tercümanlık
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Ders, öğrencilerin anlama çıktılarını pekiştirerek okuma gelişimini hızlandırmayı ve geliştirmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği Çeşitli edebi ve bilgilendirici metinlerin analizi, yorumlanması ve değerlendirilmesi; önemli noktaları ve örnekleri vurgulama, not alma, ana hatları çizme, metnin veya argümanın yönlerini tanımlama, kendi okuma ve düşünceniz üzerinde yansıtma, sunulan fikirlere veya kanıtlara itirazda bulunma dersin içeriğinde kullanılan anahtar kelimeleri oluşturmaktadır.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr.Öğretim Üyesi YAKUT AKBAY
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Materyallerin geri kalanı dersin öğretim üyesi tarafından sağlanacaktır.
Spears, D. (2012). Improving reading skills. Boston: McGraw Hill.
Materyallerin geri kalanı dersin öğretim elemanı tarafından sağlanacaktır.

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 2 % 35
Kısa Sınav 9 % 10
Ödev 4 % 5
Devam 14 % 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam :
30
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 2 10 20
Ödevler 1 10 10
Sunum/Seminer Hazırlama 6 10 60
Ara Sınavlar 2 14 28
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 6 180

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Farklı metin türlerini tanımlama ve ayırt etme
2 metinlere çeşitli yaklaşımları incelemenin önemini düşünmek
3 eleştirel düşünme becerilerini belirlemek ve uygulamak
4 tartışmacı metinlerin düzenlenmesini anlamak
5 gerçekler ve görüşler arasında ayrım yapmak
6 iddiaları desteklemek için güvenilir kanıtların önemini göz önünde bulundurmak
7 entelektüel sorgulama alışkanlığı ve kendi farkındalığını geliştirmek


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Eleştirel okuma nedir? Derse genel giriş Spears, D. (2012). Improving reading skills. Boston: McGraw Hill.
2 Kelime dağarcığını geliştirme: Sözlük kullanarak kelime edinme teknikleri Spears, D. (2012). Improving reading skills. Boston: McGraw Hill.
3 Yapıyı anlama: Aktif okuma Spears, D. (2012). Improving reading skills. Boston: McGraw Hill.
4 Cümle yapıları ve destekleyici ayrıntılar Spears, D. (2012). Improving reading skills. Boston: McGraw Hill.
5 Ana fikri ve yazarın amacını belirleme Spears, D. (2012). Improving reading skills. Boston: McGraw Hill.
6 Açık ve ima edilen ana fikirleri anlama Spears, D. (2012). Improving reading skills. Boston: McGraw Hill.
7 Ara Sınav Spears, D. (2012). Improving reading skills. Boston: McGraw Hill.
8 Metin işaretlemeyi ve açıklamayı anlama Spears, D. (2012). Improving reading skills. Boston: McGraw Hill.
9 Metin not almayı anlama Spears, D. (2012). Improving reading skills. Boston: McGraw Hill.
10 Metin not almanın anlaşılması devam Spears, D. (2012). Improving reading skills. Boston: McGraw Hill.
11 Argümanları anlama ve değerlendirme Spears, D. (2012). Improving reading skills. Boston: McGraw Hill.
12 Argümanları anlama ve değerlendirmeye devam Spears, D. (2012). Improving reading skills. Boston: McGraw Hill.
13 Bir metnin eleştirel bir analizini geliştirme Spears, D. (2012). Improving reading skills. Boston: McGraw Hill.
14 Bir metnin eleştirel bir analizini geliştirmeye devam Spears, D. (2012). Improving reading skills. Boston: McGraw Hill.
15 Eleştirel okuma becerilerini geliştirmeye yönelik alıştırmalar Spears, D. (2012). Improving reading skills. Boston: McGraw Hill.
16 Final Sınavı Spears, D. (2012). Improving reading skills. Boston: McGraw Hill.


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Tüm 4 3 4 4 4 4 2 4 2 4 5 5
Ö1 4 3 4 3 4 4 2 3 2 4 5 5
Ö2 3 4 3 4 3 3 2 4 1 3 5 5
Ö3 4 3 4 4 4 4 2 3 2 4 5 5
Ö4 4 3 4 4 4 4 1 4 2 4 5 5
Ö5 3 4 3 3 3 4 2 4 1 3 5 5
Ö6 4 3 4 4 4 3 2 3 2 4 5 5
Ö7 3 3 3 4 4 4 1 4 2 3 5 5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.ankarabilim.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=77864&lang=tr&curProgID=5811