Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
2ETI 110Linguistics I3+0+036

Dersin Detayları
Dersin Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı İngilizce Mütercim Tercümanlık
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Amacı Dersin amacı dilbilimin temel ilkelerini, kavramlarını ve konuları öğrenciye benimsetmek ve dilbilimden kopan çeviribilime doğru bir zemin oluşturmayı sağlamaktır.
Dersin İçeriği İngilizce dilinde sözlük, eş anlamlılar, deyimler, eş dizimler, birleşik sözcükler, deyimler ve atasözlerinin kullanımı ve belirli alanlarla ilgili özel kelime, kavram ve terimlerin incelenmesi dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Yok
Dersi Verenler Dr.Öğretim Üyesi YAKUT AKBAY
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar Materyallerin geri kalanı dersin öğretim elemanı tarafından sağlanacaktır.
Seely, J. (2002). Words. Oxford: Oxford University Press.
McCarthy, M., & O'dell, F. (2002). English vocabulary in use: Advanced. Cambridge: Cambridge University Press.
Gairns, R., & Redman, S. (2011). Idioms and phrasal verbs. Oxford: Oxford University Press.

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 2 % 30
Kısa Sınav 1 % 10
Ödev 1 % 10
Devam 14 % 0
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 50
Toplam :
19
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 2 10 20
Ödevler 1 10 10
Sunum/Seminer Hazırlama 6 10 60
Ara Sınavlar 2 14 28
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 6 180

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Önek ve son ekleri kullanarak kelimeler oluşturmak
2 eşdizimler ve ifadeler arasında ayrım yapmak
3 eş anlamlı ve zıt anlamlı kelimeleri etkili bir şekilde kullanmak
4 öğrenilen kelimeleri belirli bir bağlamda kullanmak
5 bağlamı dikkate alarak kelimeyi hedef dile çevirmek


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Giriş: Kelime nedir? Kelimeleri verimli bir şekilde öğrenmenin yolları McCarthy, M., & O'dell, F. (2002). English vocabulary in use: Advanced. Cambridge: Cambridge University Press. Gairns, R., & Redman, S. (2011). Idioms and phrasal verbs. Oxford: Oxford University Press. Seely, J. (2002). Words. Oxford: Oxford University Press.
3 Önekler, Son Ekler (Ekleme)/Türetilmiş Sözcükler McCarthy, M., & O'dell, F. (2002). English vocabulary in use: Advanced. Cambridge: Cambridge University Press. Gairns, R., & Redman, S. (2011). Idioms and phrasal verbs. Oxford: Oxford University Press. Seely, J. (2002). Words. Oxford: Oxford University Press.
4 Kelime sınıfları McCarthy, M., & O'dell, F. (2002). English vocabulary in use: Advanced. Cambridge: Cambridge University Press. Gairns, R., & Redman, S. (2011). Idioms and phrasal verbs. Oxford: Oxford University Press. Seely, J. (2002). Words. Oxford: Oxford University Press.
5 Ara Sınav I McCarthy, M., & O'dell, F. (2002). English vocabulary in use: Advanced. Cambridge: Cambridge University Press. Gairns, R., & Redman, S. (2011). Idioms and phrasal verbs. Oxford: Oxford University Press. Seely, J. (2002). Words. Oxford: Oxford University Press.
6 The origin of English words, native words, borrowings, etymological doublets McCarthy, M., & O'dell, F. (2002). English vocabulary in use: Advanced. Cambridge: Cambridge University Press. Gairns, R., & Redman, S. (2011). Idioms and phrasal verbs. Oxford: Oxford University Press. Seely, J. (2002). Words. Oxford: Oxford University Press.
7 Synonyms/Antonyms McCarthy, M., & O'dell, F. (2002). English vocabulary in use: Advanced. Cambridge: Cambridge University Press. Gairns, R., & Redman, S. (2011). Idioms and phrasal verbs. Oxford: Oxford University Press. Seely, J. (2002). Words. Oxford: Oxford University Press.
8 Using a thesaurus McCarthy, M., & O'dell, F. (2002). English vocabulary in use: Advanced. Cambridge: Cambridge University Press. Gairns, R., & Redman, S. (2011). Idioms and phrasal verbs. Oxford: Oxford University Press. Seely, J. (2002). Words. Oxford: Oxford University Press.
9 Commonly confused words McCarthy, M., & O'dell, F. (2002). English vocabulary in use: Advanced. Cambridge: Cambridge University Press. Gairns, R., & Redman, S. (2011). Idioms and phrasal verbs. Oxford: Oxford University Press. Seely, J. (2002). Words. Oxford: Oxford University Press.
10 Midterm II Seely, J. (2002). Words. Oxford: Oxford University Press. McCarthy, M., & O'dell, F. (2002). English vocabulary in use: Advanced. Cambridge: Cambridge University Press. Gairns, R., & Redman, S. (2011). Idioms and phrasal verbs. Oxford: Oxford University Press.
11 Denotation/Connotation/Figures of Speech Seely, J. (2002). Words. Oxford: Oxford University Press. McCarthy, M., & O'dell, F. (2002). English vocabulary in use: Advanced. Cambridge: Cambridge University Press. Gairns, R., & Redman, S. (2011). Idioms and phrasal verbs. Oxford: Oxford University Press.
12 Phrases, collocations, compound words, idioms, proverbs, quotations Seely, J. (2002). Words. Oxford: Oxford University Press. McCarthy, M., & O'dell, F. (2002). English vocabulary in use: Advanced. Cambridge: Cambridge University Press. Gairns, R., & Redman, S. (2011). Idioms and phrasal verbs. Oxford: Oxford University Press.
13 Phrases, collocations, compound words, idioms, proverbs, quotations continued Seely, J. (2002). Words. Oxford: Oxford University Press. McCarthy, M., & O'dell, F. (2002). English vocabulary in use: Advanced. Cambridge: Cambridge University Press. Gairns, R., & Redman, S. (2011). Idioms and phrasal verbs. Oxford: Oxford University Press.
14 Varieties of English, registers Seely, J. (2002). Words. Oxford: Oxford University Press. McCarthy, M., & O'dell, F. (2002). English vocabulary in use: Advanced. Cambridge: Cambridge University Press. Gairns, R., & Redman, S. (2011). Idioms and phrasal verbs. Oxford: Oxford University Press.
15 Homophones, homonyms, heteronyms Seely, J. (2002). Words. Oxford: Oxford University Press. McCarthy, M., & O'dell, F. (2002). English vocabulary in use: Advanced. Cambridge: Cambridge University Press. Gairns, R., & Redman, S. (2011). Idioms and phrasal verbs. Oxford: Oxford University Press.
16 Final Examination Seely, J. (2002). Words. Oxford: Oxford University Press. McCarthy, M., & O'dell, F. (2002). English vocabulary in use: Advanced. Cambridge: Cambridge University Press. Gairns, R., & Redman, S. (2011). Idioms and phrasal verbs. Oxford: Oxford University Press.
20022 Sözlük kullanma, kelimeleri arama Seely, J. (2002). Words. Oxford: Oxford University Press. McCarthy, M., & O'dell, F. (2002). English vocabulary in use: Advanced. Cambridge: Cambridge University Press. Gairns, R., & Redman, S. (2011). Idioms and phrasal verbs. Oxford: Oxford University Press.


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10 P11 P12
Tüm 4 4 4 4 4 4 3 4 3 4 5 5
Ö1 3 4 4 4 3 4 3 4 3 4 5 5
Ö2 4 3 3 4 4 4 3 3 2 3 5 5
Ö3 4 4 4 3 4 3 2 4 3 4 5 5
Ö4 3 3 3 4 4 4 3 3 2 3 5 5
Ö5 4 4 4 4 3 4 2 4 3 4 5 5

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.ankarabilim.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=77852&lang=tr&curProgID=5811