Dersin Dili
|
İngilizce
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Bölümü / Programı
|
Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi(İngilizce)
|
Öğrenim Türü
|
Örgün Öğretim
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin temel amacı insan hak ve özgürlüklerinin günümüzde geldiği noktayı tarihi, düşünsel, hukuki ve sosyolojik geri-planı içinde anlamaktır. Süreçte önem arz eden İngiliz haklar hareketi, Fransız İhtilali, Aydınlanma Düşüncesi, Amerikan haklar hareketi gibi tarihi olaylar katkılarıyla birlikte ele alınacak; BM ve AB gibi uluslar arası örgütlerin insan haklarının gelişimine katkıları incelenecek; Türk ulusal hukuk mevzuatında insan hak ve özgürlükleri araştırılacak; bir kısım hak ve özgürlükler etrafında cereyan eden siyasi mülahazalar ele alınacaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Hak ve özgürlük kavramlarının tanımı, insan haklarının tarihi gelişimi, İngiliz Haklar Hareketi, Amerikan Haklar Hareketi, eski Çin ve Hin uygarlıklarında insan hakları, Fransız Devrimi, Amerikan Anayasası, İnsan ve Yurttaş Hakları Beyannamesi, Avrupa İnsan Hakları Beyannamesi, birinci kuşak haklar, ikinci kuşak haklar, üçüncü kuşak haklar, din ve vicdan özgürlüğü, ifade özgürlüğü
|
Dersin Yöntem ve Teknikleri
|
|
Ön Koşulları
|
Yok
|
Dersin Koordinatörü
|
Yok
|
Dersi Verenler
|
Dr.Öğretim Üyesi Hakan Köni
|
Dersin Yardımcıları
|
Yok
|
Dersin Staj Durumu
|
Yok
|
Ders Kaynakları
Kaynaklar
|
NA
|
|
Columbia University Human Rights Program, 25 Essential Human Rights Documents.
Dermot Groome, The Handbook of Human Rights Investigations (Northborough, MA: Human Rights Press, 2001)
Richard Falk, Human Rights Horizons: The Pursuit of Justice in a Globalizing World (New York: Routledge, 2000).
|
|
NA
|
|
NA
|
|
NA
|
|