Dersin Ayrıntıları
YarıyılKoduAdıT+U+LKrediAKTS
5POLS 357Military and Politics3+0+035

Dersin Detayları
Dersin Dili İngilizce
Dersin Düzeyi Lisans
Bölümü / Programı Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi(İngilizce)
Öğrenim Türü Örgün Öğretim
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Amacı Ordu ve Siyaset dersi, sivil-asker ilişkileri çalışmalarında öne çıkan ana tema ve tartışmalara genel bir bakış niteliğindedir. Her modern demokratik devlette, ordu ve seçilmişler arasındaki uygun denge sorunu siyasal hayatın temel meselelerinden biri olarak ön plana çıkar. En ekstrem durumlarda, ordu gücü ele geçirir ve seçilmişlere bir mola verir. Demokratik rejimlerde, ordunun bu tür durumlara giden yolları hem kurumsal hem de kültürel kanallardan oldukça kısıtlıdır. Ancak savunma ve dış politika üzerindeki uygun askeri etki derecesi ve askeri politikanın daha geniş sosyal ve kültürel değerlere ne ölçüde duyarlı olması gerektiği konusunda hâlâ hüküm süren tartışmalar vardır. Bu derste, Türkiye dahil çeşitli ülkelerdeki sivil-asker ilişkilerinin ana temalarını inceleyeceğiz.
Dersin İçeriği Asker-sivil ilişkileri topolojisi, demokratik ülkelerde asker-siyaset ilişkisi, darbeler, demokratikleşme ve ordu, ordu ve toplum,
Dersin Yöntem ve Teknikleri
Ön Koşulları Yok
Dersin Koordinatörü Dr.Öğretim Üyesi Hakan Köni
Dersi Verenler Dr.Öğretim Üyesi HAKAN KÖNİ
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Staj Durumu Yok

Ders Kaynakları
Kaynaklar NA
Samuel Huntington, The Soldier and the State: The Theory and Politics of Civil-Military Relations (Belknap/Harvard, 1957).

Bruneau, T.C. & Tollefson, S.D. (Eds.) (2006). Who guards the guardians and how. Austin: University of Texas Press.

Morris Janowitz, The Professional Soldier (Free Press, 1971).

Michael C. Desch, Civilian Control of the Military (Johns Hopkins Press 1997).

Eric Nordlinger, Soldiers in Politics (Prentice-Hall, 1977)

Peter Feaver, “The Civil-Military Problematique: Huntington, Janowitz, and the Question of Civilian Control,” Armed Forces & Society, 23, 2 (Winter 1996), pp. 149-178.

Larry Diamond, “Thinking About Hybrid Regimes,” Journal of Democracy, 13, 2 (April 2002), pp. 21-35.

Richard Kohn, “How Democracies Control the Military,” Journal of Democracy, 8, 4 (October 1997), pp. 140-153.

Charles Moskos, John Allen Williams, and David Segal, eds., The Postmodern Military: Armed Forces after the Cold War (Oxford University Press, 2000).

NA
NA
NA

Ders Yapısı
Sosyal Bilimler %100

Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Etkinlikler ayrıntılı olarak "Değerlendirme" ve "İş Yükü Hesaplaması" bölümlerinde verilmiştir.

Değerlendirme Ölçütleri
Yarıyıl Çalışmaları Sayısı Katkı
Ara Sınav 1 % 25
Devam 1 % 10
Proje 1 % 25
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 % 40
Toplam :
4
% 100

 
AKTS Hesaplama İçeriği
Etkinlik Sayısı Süre Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi 14 3 42
Sınıf Dışı Ç. Süresi 14 4,20 58,80
Ara Sınavlar 1 16 16
Proje 1 16 16
Yarıyıl Sonu Sınavı 1 19 19
Toplam İş Yükü   AKTS Kredisi : 5 151,8

Dersin Öğrenme Çıktıları: Bu dersin başarılı bir şekilde tamamlanmasıyla öğrenciler şunları yapabileceklerdir:
Sıra NoAçıklama
1 Öğrenci demokratik rejimlerde ordunun görev ve sorumluluklarını ve siyasal etkinlik sınırlarını bilir.
2 Öğrenci darbelerin teorik çerçevesini ve ordu mensuplarının örgütsel siyasi eğilimlerini bilir
3 Öğrenci Türkiye de dahil çeşitli demokratik ülkelerde ordu-siyaset ilişkilerinin genel çehresini bilir.


Ders Konuları
HaftaKonuÖn HazırlıkDökümanlar
1 Giriş ve Genel Bakış
2 Karşılaştırmalı Yöntem ve Sivil-Asker İlişkileri Çalışması
3 Sivil-Asker İlişkileri Teorisi ve Alanın Dönüşümü
4 Askeri Darelerin Teorisi I
5 Askeri Darbelerin Teorisi II
6 Ordu ve Demokratikleşme
7 Ordu, Etnisite ve Cinsiyet
8 Arasınav
9 Ordu ve Ekonomi
10 Terörizm, Özel Güvenlik ve Geleneksel Ordu Konseptindeki Değişim
11 Ordu ve Dış Siyaset
12 Ortadoğu'da Ordu ve Siyaset
13 ABD'de Ordu ve Siyaset
14 Türkiye'de Ordu ve Siyaset
15 Final Sınavı


Dersin Program Çıktılarına Katkısı
P1 P2 P3 P4 P5 P6 P7 P8 P9 P10
Tüm 5 5 5 4 5 4 5 5 4 4
Ö1 5 5 4 5 5 4 5 5 4 4
Ö2 5 5 5 4 5 5 4 5 3 3
Ö3 4 5 5 4 5 4 5 5 3 3

Katkı Düzeyi: 1: Çok Düşük 2: Düşük 3: Orta 4: Yüksek 5: Çok Yüksek


https://obs.ankarabilim.edu.tr/oibs/bologna/progCourseDetails.aspx?curCourse=64781&curProgID=5869&lang=tr